INAESSENTIALS
InaEssentials is een klein familiebedrijf dat zich sinds 2000 bezighoudt met biologische landbouw in Bulgarije...
In die tijd begonnen mijn man en ik als amateurs aan onze biologische landbouw en we begrepen er niet veel van, maar we hadden een visie en een sterk geloof dat wat we doen juist is. We zijn meerdere malen dicht bij een bankroet geweest en de weg die we gekozen hebben is vol met moeilijkheden geweest. Misschien was de reden dat we als bedrijf konden overleven, ons sterke geloof in de filosofie van de biologische landbouw en de wil om hard te werken. Vandaag, 20 jaar en 3 kinderen later, plukken we de vruchten van jaren van consistentie en hard werken. Met de hulp van onze 3 kinderen ontwikkelen we ons sneller dan ooit. Dankzij onze gezamenlijke inspanningen is ons kleine familieproject - InaEssentials, dat we in 2019 zijn gestart, nu een herkenbaar merk in 8 landen, en we hebben inmiddels een klantnummer van 200.000 geregistreerd.
LAAT ONS U ONS VERHAAL VERTELLEN
De geschiedenis van het merk InaEssentials begint eigenlijk al lang voor 2019. In 2011 hadden we ontzettend veel vrienden die onze producten hadden uitgeprobeerd en ons bleven vertellen dat ons lavendelwater magisch was en ze nog nooit zoiets hadden gezien. Ik herinner me dat een vriendin me een zelfgemaakte taart gaf nadat haar dochter haar gezicht met lavendelwater had schoongemaakt vlak voor haar bal.
We proberen het sindsdien, maar we wisten niet hoe we meer mensen konden bereiken. Gelukkig heeft onze zoon Vasil, die toen in het Verenigd Koninkrijk studeerde (Reading University), in 2019 onze eerste Facebook-pagina gemaakt en ons laten zien hoe we onze producten aan meer mensen kunnen presenteren. In het begin was er geen groot effect, want we gaven 15£ per dag voor reclame en we hadden 1 of 2 bestellingen, tot een week later toen iemand onder een van onze posts een opmerking schreef dat het product een groot effect had op haar huid. Na ongeveer een maand had onze eerste post meer dan 20 positieve commentaren, die een enorm effect hadden.
We hebben onszelf toegestaan om nog 2 posten te draaien met advertenties en hetzelfde gebeurde. Mijn man bleef me vertellen dat onze zoon een marketing genie was, maar het effect van ons
organisch lavendelwater tegen acne en het
kamillewater voor eczemen waren de belangrijkste redenen voor dat alles.
Ik weet niet hoe ik zou moeten omschrijven, hoeveel moeders uit het Verenigd Koninkrijk ons op Facebook of via e-mail hebben gemessaged om ons te vertellen hoe onze producten hun kinderen hebben geholpen tegen eczeem, acne, rosacea of roos. Al deze berichten zijn de reden waarom we elke dag van de week meer dan 14 uur per dag werken en we reageren persoonlijk op elke vraag. Een resultaat van dit werk is ons nieuwe product -
Biologisch sumakwater voor tandvleesontsteking dat nu het meest geliefde mondwater in Bulgarije is.
2020 EN DE 6 NIEUWE LANDEN
Eind 2019 wisten we al dat we iets groots hadden. Dagelijks telefoontjes van tevreden klanten, honderden berichten per week, en veel media-aandacht in ons thuisland. En niet te vergeten de "Biologische agrariër van het jaar" prijs, die voor mij de wereld betekende. Al onze familieleden vertelden ons dat we de Europese markt moesten uitproberen, wat voor ons iets onvoorstelbaars was. Maar opnieuw bewees onze kinderkamer dat ze een betere visie hebben dan wij en begon ze vragen te stellen, onderzoek te doen en uiteindelijk een keuze te maken - het werken met een logistiek distributiecentrum in het betreffende land en het bouwen van een website in elk EU-land. De eerste was Duitsland, waar we ook ons verhaal publiceerden. We waren geschokt door het effect - in een maand tijd waren de resultaten in Duitsland gelijk aan die in Bulgarije voor een jaar.
Toen we zagen dat dit model werkt, besloten we risico's te nemen en investeerden we alles wat we tot nu toe hadden opgedaan in de strategie om nieuwe markten te bereiken. En zo gebeurde InaEssentials / UK / SK / DE / RO. Groot-Brittannië, Duitsland, Oostenrijk, Roemenië en Griekenland volgden Bulgarije en we begonnen bedankjes in alle talen te ontvangen.
Voor ons was dit alles als een droom die uitkwam, maar we begonnen ook een grote verantwoordelijkheid te voelen. De nieuwe uitdaging was om de kwaliteit van onze klantenservice te behouden, wat voor ons altijd een prioriteit is geweest. Ondanks al deze postiviteiten is het een grote uitdaging voor ons familiebedrijf om zoveel klanten te bereiken.
HOE WE TERUGGEVEN
We nemen niet alles wat ons overkomt voor lief en we proberen voortdurend terug te geven en te helpen. We ondersteunen momenteel meer dan 30 minderheidsfamilies, door veel van onze landactiviteiten niet te mechaniseren en met de hand te doen om hen werk te bieden. De meerderheid van onze lavendelplanten worden nog steeds met de hand geoogst. Wild sumak en brandnetel worden ook met de hand verzameld. We huren meer dan 100 mensen in om met de hand rozen te plukken. Wij geven aan deze mensen en zij geven terug en dit is en blijft onze bedrijfsfilosofie.
WE WILLEN NU OOK TERUGGEVEN
Als u op dit moment onze klant bent of net ons kleine familiemerk vindt, zal het veel voor ons betekenen als u ons een kans geeft en onze producten uitprobeert, die u kunt zien:
HIER
We hebben een grote verrassing voor u voorbereid, namelijk - een kortingscode ter gelegenheid van meer dan 200.000 klanten van InaЕssentials in heel Europa voor 15% korting op uw eerste bestelling en het is: 200ina
U kunt onze website en alle producten hier bekijken:
📌 100% Terugbetaling – Geen vragen gesteld 🧾
Sinds 2020 hanteren we een "de klant heeft altijd gelijk" -beleid. Dit betekent dat we een volledige terugbetaling aanbieden als u niet tevreden bent met uw producten.
🚚Gratis verzending vanuit ons magazijn in Utrecht of Puurs🚚